PLAY
PLAY er íslenskt lágfargjaldaflugfélag sem býður flug til vinsælla áfangastaða á sem hagkvæmastan hátt fyrir farþega og náttúru. Með nýlegum Airbus 320neo og 321neo flugvélum er dregið sem mest úr losun gróðurhúsalofttegunda og þannig leitast við að koma fólki á áfangastað með sem minnstu kolefnisfótspori.
Hjá PLAY er öryggið alltaf í fyrsta sæti og áhersla lögð á stundvísi, einfaldleika, gleði og hagstæð verð.
Hjá PLAY er verið að byggja upp fjölbreyttan starfshóp og einstakan starfsanda. Áhersla er lögð á að skapa starfsmönnum öruggt og jákvætt starfsumhverfi sem er laust við mismunun og hvers konar áreitni. Við viljum bæta í þennan hóp drífandi og kraftmiklu fólki sem vill taka þátt í að breyta íslenskri flugsögu.
Nánari upplýsingar eru veittar í gegnum netfangið jobs@flyplay.com.
Eingöngu er tekið á móti umsóknum á https://flyplay.com/storf.
IT support specialist
We seek a skilled IT Support Specialist to join our team and play a vital role in maintaining and supporting our IT infrastructure. As the primary point of contact for all IT-related issues, you will collaborate with internal stakeholders to ensure smooth technical operations. If you have a strong technical background and exceptional problem-solving skills, this opportunity could be the perfect fit for you.
Helstu verkefni og ábyrgð
- Provide first-line support for hardware, software, network, and system issues for employees and clients including equipment maintenance.
- Troubleshoot and resolve technical problems in a timely manner via in-person, email, phone, or remote support.
- Access control management in Active directory for onboarding of new employees.
- Perform routine maintenance on IT systems, ensuring all hardware and software are up-to-date and functioning optimally.
- Assist in training staff on IT best practices and use of company systems.
- Maintain accurate records of issues, resolutions, and IT assets using the company’s ticketing system.
- Work with other IT team members to support large-scale projects, upgrades, and deployments.
- Monitor and enforce IT security protocols, ensuring compliance with company policies.
- Other tasks as needed
Menntunar- og hæfniskröfur
- Bachelor’s degree in IT or equivalent; relevant certifications (e.g., CompTIA A+, Network+, CCNA) preferred.
- 3+ years of IT support experience, ideally in the transportation or airline industry.
- Proficiency in operating systems (Windows, Linux, macOS), networking, hardware support, ticketing systems and productivity software (e.g., Microsoft Office 365).
- Experience in supporting cloud platforms such as Azure.
- Strong problem-solving skills with the ability to communicate effectively and collaborate within a team environment.
- Excellent spoken and written skills in English.
- Flexibility for shift work and willingness to travel occasionally as required.
Advertisement published8. January 2025
Application deadline22. January 2025
Language skills
English
ExpertRequired
Location
Suðurlandsbraut 14, 108 Reykjavík
Type of work
Skills
AzureCompTIA Network+LinuxMac OSIT project managementWindows
Professions
Job Tags
Other jobs (3)
Similar jobs (12)
Front-End Developer (Framendaforritari)
Hugvit
Sérfræðingur í gagnaþróun
Seðlabanki Íslands
Software Developer
Rapyd Europe hf.
Sérfræðingur í stafrænum innviðum
Seðlabanki Íslands
Sérfræðingur í netöryggi
Seðlabanki Íslands
Sérfræðingur á rekstrarvakt
Reiknistofa bankanna
Vefforritun í TypeScript
Moodup
Sérfræðingur í stafrænum lausnum
Vegagerðin
Síminn leitar að sérfræðingi í internetlausnum
Síminn
Cloud Infrastructure Engineer
Marel
Business Central Arkitekt
Wise ehf.
Leiðandi upplýsingaöryggisstjóri óskast
RARIK ohf.